REC2193213 |
Llengua de Signes Catalana (LSC). Nivell suficiència C1 (intensiu estiu) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/6/2024 - 31/7/2024 (100 hores) de h a h |
|
LLP AUELS: Associació d'Usuaris i Estudiants de Llengua de Signes |
|
Carrer de Rocafort, 242 bis 1er pis D13 (espai de CIEMEN) (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació d'Usuaris i Estudiants de Llengua de Signes
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
15ES Llengua de Signes Catalana (LSC). Nivell suficiència C1 (intensiu estiu)
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
220
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs de nivell superior té per objectiu que les persones que ja disposen del nivell elemental (B2), adquireixin noves habilitats comunicatives que els permetin assolir un nou grau de coneixement d’aquesta llengua.
En aquest nivell, s’assoliran noves habilitats lingüístiques i es desenvoluparan encara més les habilitats de comprensió visual, expressió i producció signada d’aquesta llengua, de manera que els permeti actuar de forma avançada en situacions comunicatives diverses. Igualment, aprendran a utilitzar diferents estratègies comunicatives, per actuar en situacions poc previsibles.
Difusió: pagina web d'AUELS, xarxes socials i altres entitats col·laboradors
Metodologia:
El curs LLENGUA DE SIGNES CATALANA, el seu formació és asincrònica. Pretén que les persones inscrites s’iniciïn en l’aprenentatge de la Llengua de Signes Catalana mitjançant l'ús de diferents eines que ens aporten les noves tecnologies, com per exemple els vídeos i altres recursos.
En un campus virtual a la plataforma Moodle, cada participant entra amb el seu nom d'usuari/ària i contrasenya.
El mòdul té com a objectiu preparar els entorns d'aprenentatge de les persones inscrites, on es realitzarà el curs, així com que els participants es presentin al grup.
El curs te una durada de 120 hores de les quals, de forma transversal, treballarà:
- 5 hores es destinen a coneixements generals sobre la comunitat sorda
- 5 hores es destinen a la LSC i a la pràctica de l'expressió facial i corporal aplicada a la llengua de signes
-110 hores s’orienten a coneixements específics de la gràmatica, i continguts temàtics de la Llengua de Signes Catalana.
|
| |
Objectius |
Conèixer els aspectes textuals (registres: formal y no formal, entonació, mecanismes paralingüístiques)
- Conèixer la tipologia textual (descriptiu, narratiu, explicatiu, instructiu i argumentatiu)
- Utilitzar els components gramaticals: Morfosintaxis (tipus de oracions, concordança, numero: singular i plural i preposicions), articles, pronoms relatives, deixis i lèxic
- Utilitzar els components textuals: adequació, coherència i cohesió, connectors i marcadors textuals
- Conèixer el marc sociolingüístic i sociocultural (marc legal, consideracions, varietats: generacional, geogràfica i històrica i moviment associatiu)
- Saber les metàfores, refranys, frases fetes...
- Conèixer les característiques de la topografia
OBJECTIUS PRÀCTIQUES-COMUNICATIVES:
• Descriure l’aspecte d’una persona amb el adjectiu lexical i el classificador descriptiu
• Descriure el caràcter d’una persona
• Conèixer els trets principals d’una notícia
• Buscar informació
• Elaborar una notícia
• Proposar una idea
• Descriure un objecte
• Evocar records i vivències
• Descriure un lloc
• Narrar una anècdota
• Explicar l’experiència personal
• Fer recomanacions
• Conèixer les característiques d’un text signat explicatiu
• Redactar un text signat explicatiu
• Elaborar una fitxa explicativa
• Entendre un text signat instructiu
• Elaborar un text signat instructiu
• Conèixer les característiques d’un text signat argumentatiu
• Planificar un article d’opinió
• Exposar un article d’opinió
• Parlar del passat
• Imaginar el futur
|
| |
Continguts |
1. BLOC DE TEMARIS EN LSC
- Biografia de una persona coneguda
- Que surt els diaris!
- La vida de un país
- A fer una reclamació
- Comptar un conté
- El millor de cinematogràfic i curtmetratge
- Infosignes
- Dintre de la història de la Comunitat Sorda
- Passat, present i futur de la societat
- FAQ (entrevistes) signades a diferents persones usuaries de llengua de signes.
2. BLOC DE GRAMÀTICA EN LSC
a. Tipus de generes de discursos, argumentació, explicatiu i narració
b. Tipus de classificadors
c. Tipus d'espai visual i topogràfic.
f. Expressions idiomàtiques, dialectes i metàfores
3. BLOC D’EXPRESSIÓ CORPORAL APLICADA A LA LSC
a. Expressió facial i simultaneïtat amb les mans i el cos
b. Comunicació i ús de l’espai
c. Discriminació Visual
d. Memòria Visual
4. BLOC DE CONEIXEMENTS TEÒRICS SOBRE LA COMUNITAT SORDA i SORDCEGA.
- Aprofundir en el coneixement de la història de la Comunitat Sorda
|
| |
Observacions |
En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa.
|
| |
Formador/a |
Raquel Barandiaran Franzi
|
| |
Avaluació |
Avaluació continuada tant de la part teòrica com de la pràctica de la Llengua de Signes, la qual inclou:
•Realització de les activitats proposades.
•Valoració positiva de les activitats presentades.
•Participació activa i positiva en el fòrum grupal del curs.
Observació:
En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
•Realització de les activitats proposades.
•Valoració positiva de les activitats presentades.
•Participació activa i positiva en el fòrum grupal del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals de l'àmbit educatiu i formatiu, de qualsevol nivell.
Cal que la persona inscrita hagi cursat prèviament el nivell B2.
|
| |
E-mail |
auels.formacio@gmail.com
|
| |
|
|